Online coaching

Samen groeien in kracht

Het coronavirus daagt ons uit tot social distancing. Van daaruit zijn er tijdelijk geen face to face gesprekken mogelijk. U kunt echter nog altijd in de praktijk terecht voor een gesprek via beeldbellen of videobellen. Deze vorm van communicatie is populair vanuit Skype, what’s app, Facetime of andere.

Omdat we in een coach omgeving zorgvuldig dienen om te springen met uw privacy, maken we voor de gesprekken gebruik van een app genaamd: Zoom. Zo zijn we zeker dat we in de beste omstandigheden een gesprek kunnen voeren.

Werkwijze en tarieven

Kennismaking

25 €/50 MIN

In dit gesprek bekijken we waar je nu staat en waar je tegen aan loopt. Daarnaast formuleer je een doel waaraan je wilt werken binnen een coachtraject.

Coaching

40 €/50 MIN

Tijdens elk gesprek gaan we samen aan de slag met verschillende methodieken op maat van jouw vraag en volgens de visie van het oplossingsgericht werken. Om zo te komen tot inzichten en motivatie om een volgende (kleine) stap te zetten richting jouw gekozen doel. 

Werkwijze coaching via beeldbellen

Wanneer u een afspraak plant via de online afsprakenkalender zult u zien dat deze via elektronisch vergaderen door gaat: “Details elektronisch vergaderen volgen na bevestiging”

In de bevestigingsmail van je afspraak vind je de link naar de zoom app waarmee je toegang hebt tot onze afspraak.

Wanneer je op de link klikt, verschijnt er een boodschap dat deze afspraak staat ingepland op de datum en tijdstip waarop jij je afspraak hebt gepland. Momenteel is deze afspraak nog niet toegankelijk.

Op de geplande dag en tijdstip heb je hier wel toegang toe.

Je kunt op de dag van je afspraak al voor het geplande tijdstip op de link klikken. Eerst krijg je een melding dat je de privacy policy van Zoom dient goed te keuren. Klik hiervoor op ‘I agree’

Vervolgens krijg je een mededeling dat de host (ik dus) het gesprek nog moet openen. Het gesprek wordt door mij geopend op het uur en de dag waarop wij een afspraak hebben. Dan kan jij je ook aanmelden. 

In het begin word je even omgeleid naar een virtuele wachtkamer. 

Op dat ogenblik zie ik dat jij online bent en kan ik je toelaten tot het gesprek.  Wanneer ik je toelaat tot het gesprek, krijg je volgend scherm te zien.

  1. Zorg ervoor dat het geluid en video aan staat. Indien je geen beeld hebt, activeer het hier.
  2. Via deze knop kan je dingen delen met mij. Als je hier op klikt, komt onderstaand scherm tevoorschijn. Op het whiteboard kan je zelf tekeningen maken of tekst typen dat we beiden kunnen zien. Verder kun je bestanden delen of andere.
  3. Via deze knop kun je chatberichten sturen.
  4. In Zoom bestaat ook de mogelijkheid een mp3 bestand te maken van een gesprek. Standaard maakt Yoeka hier geen gebruik van. Indien jij het gesprek wenst op te nemen, gelieve dit op voorhand te melden.
  5. Hier kan je emoticons delen om de communicatie verder te verlevendigen of uit te breiden.
  6. Verlaat het gesprek via ‘end meeting’
  7. Dit slotje duidt er op dat ons gesprek versleuteld is en bijgevolg veilig inzake bescherming van jouw privacy.

Zoals je ziet, biedt Zoom veel mogelijkheden om een goed en veilig gesprek met elkaar te hebben.

Voorbeeldscherm knop 2 share screen (whiteboard)

Verder verloopt het gesprek in grote lijnen zoals via face to face contact.

Nog enkele tips voor een goed gesprek

Hier nog enkele tips welke kunnen helpen het gesprek zo vlot mogelijk te laten verlopen

  • Installeer op voorhand de zoom app op een apparaat dat beschikt over een camera en microfoon bv je smartphone of laptop. U hoeft geen account aan te maken om toegang te krijgen tot een gesprek.
  • Net als bij face to face afspraken wordt gevraagd om op tijd klaar te zitten voor je afspraak.
  • En net als bij face to face gesprekken kan het al eens gebeuren dat het schema wat achter loopt. Blijf dan even online.
  • Zorg dat je tijdens het gesprek alleen bent in je in een rustige omgeving bevindt. Maak eventueel een afspraak met je huisgenoten dat ze je een uurtje niet mogen storen.
  • Na elk gesprek ontvangt u een factuur voor de betaling van het gesprek. Gelieve deze overschrijving zo snel mogelijk in orde te brengen (bij voorkeur meteen na ontvangst van het factuur).

Wanneer je de app niet moest vinden, hierbij de link naar het download center zodat je zeker de juiste info hebt: https://zoom.us/download

Waarvoor kunt u bij mij terecht?

Ik richt me vooral op klachten die te maken hebben met angst of stress zoals bv

Wil je meer uitleg over hoe coaching verloopt bij een welbepaald probleem? Of wil je meer te weten komen over dit probleem zelf? Klik dan op één van bovenstaande termen en je wordt omgeleid naar een pagina met meer uitleg.

(Deze pagina’s zijn nog in opbouw. Geen pagina voor de term die je zoekt? Nog even geduld , hier wordt aan gewerkt.)

Deze lijst is onvolledig en eerder een indicatie van problemen waarvoor je bij mij terecht kunt. Ondervind je last van een ander, gelijkaardig, probleem dat niet in de lijst voorkomt? Neem gerust contact op, of maak een afspraak voor een eerste kennismakingsgesprek. Daar verkennen we wat de mogelijkheden zijn binnen jouw vraagstelling.

Vragen?

Neem contact op

Als je er niet uitgeraakt, of vragen hebt, neem dan gerust contact met me op.

Yoeka Coaching